برگزاری کلاس پیشگیری و مراقبت
کلاس پیشگیری و مراقبت در برابر بیماریهای واگیردار (ایبولا،آنفولانزا و کووید-19) با هدف ارتقای سطح آگاهی و آمادگی پرسنل در برابر اپیدمی های بیماریهای واگیردار در دو نوبت به شرح زیر برگزار گردید:
نوبت اول:مورخ 13 خردادماه ویژه همکاران پرستاری بخش های مختلف
نوبت دوم:مورخ 27 خردادماه ویژه همکاران اداری
سرفصل های ارائه شده توسط مدرس:
در این جلسات ، مباحث کلیدی ذیل توسط خانم نافع کارشناس منترل عفونت مرکز ارائه شد:
1)آشنایی با علائم بالینی و روش های انتقال بیماری های ایبولا،آنفولانزا و کووید-19
2)آموزش پروتکل های نوین پیشگیری و کنترل عفونت در مجیط بیمارستانی با رعایت بهداشت دست وهمچنین شستن دست
3)نحوه استفاده از تجهیزات حفاظت فردی (PPE)متناسب با نوع بیماری
4)دستورالعمل های مراقبتی برای کاهش زنجیره انتقال بیماری در بخش های درمانی و محیط های اداری
شایان ذکر است برگزاری این دوره ضمن افزایش دانش علمی همکاران ، موجب آمادگی بیشتر جهت اجرای دقیق تر استانداردهای کنترل عفونت و ارتقای ایمنی بیماران و کارکنان در مرکز آموزشی درمانی قلب حضرت سیدالشهداء(ع) گردید.
نظر دهید